• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Hur lång tid efter KF för att ta lån?

BanTheThiefs

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
14 Januari 2022
Meddelanden
66
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Hur lång tid efter att man har blivit av med sina skulder hos Kronofogden måste det gå innan man kan bli beviljad lån?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

kaffesump

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
5 November 2020
Meddelanden
876
Mottagna reaktioner
332
Poäng
497
Skuldsaldohistoriken syns i 2 år

Vi med skuldsanering då? Jag gör min sista betalning i mars 2026. Kan jag gå till Volvo i slutet på april 2026 och söka billån eller måste jag vänta två-tre månader innan min prick och "skuldsanering" är borta från uc?
 

zweets003

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
20 Juni 2019
Meddelanden
82
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Vi med skuldsanering då? Jag gör min sista betalning i mars 2026. Kan jag gå till Volvo i slutet på april 2026 och söka billån eller måste jag vänta två-tre månader innan min prick och "skuldsanering" är borta från uc?

Efter 5 år försvinner skuldsanering uc från uc. Den dagen du fick skuldsanering sen 5 år framåt
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
463
Mottagna reaktioner
349
Poäng
477
Vi med skuldsanering då? Jag gör min sista betalning i mars 2026. Kan jag gå till Volvo i slutet på april 2026 och söka billån eller måste jag vänta två-tre månader innan min prick och "skuldsanering" är borta från uc?
Jag tog bolån två veckor efter avslutad skuldsanering.
Nu var det många år sedan men jag tror inte att det ändrats.
Dagen efter dina 5 år är du helt fri och så länge du uppfyller kriterierna kan du låna till bil, bostad eller vad du vill.
Skulle vilja påstå att se flesta är lite återhållsamma beträffande nya lån efter skuldsanering men bostad o bil måste man ha.(bil om man bor på landet)
 
Senast ändrad:

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 585
Mottagna reaktioner
6 158
Poäng
4 147
Jag tog bolån två veckor efter avslutad skuldsanering.
Nu var det många år sedan men jag tror inte att det ändrats.
Dagen efter dina 5 år är du helt fri och så länge du uppfyller kriterierna kan du låna till bil, bostad eller vad du vill.
Skulle vilja påstå att se flesta är lite återhållsamma beträffande nya lån efter skuldsanering men bostad o bil måste man ha.(bil om man bor på landet)
Hade du sparat ihop till handpenning el hur löste du det ?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp